söndag, oktober 27, 2013

Så mycket bättre...

 Så mycket bättre har haft premiär på TV 4 och jag kan väl hålla med om ett och annat men fanemej inte när det gäller vädret, 15 grader ena dan och minus 5 den andra. Hur ofta ser man prästkragar i snö?
 Fick lady company i helgens som var och lagade till något gott, lite fläskytter filé med grönpepparsås på grädde och färsk grönpeppar, lite kantarelleroch rostade rotsaker, ingen dålig söndags lunch :D
 Inte direkt väder för att gå runt i tischa, men med den nya jackan jag köpte på Jula så är det det enda man kan ha på sig, den är ju så sjukt varm, funderar på  att köpa på mig ett gäng då de är så billiga, 169 spänn!
 Härligt när man kommer in lite tidigt till Uppsala en morgon och det är bra väder och man möts av en stor buskig fitta av grön ärgad koppar.
 Utan trosor är hon också!
 Att kuken vare större på originalet kan man ju förstå, med alla dessa härliga kvinnfolk runt sig, Näckens polska av Bror Hjort har alltid varit en stor snackis i Uppsala.
 Stationen i Uppsala, en gång en passage, nu ett ställe att ta en god bit mat eller en kall bärs.
 Tänk så mycket lite rättt vinklad belysning kan göra, här lyfter man verkligen byggnaden.
 Jodå, på jobbet händer det saker, efter 13 år så vänder vi på en maskin och tar den roboten för att ställa den vid den andra plastmaskinen.
 Vi går från kallingöt till varmingöt vilket kräver lite mer prylar och el. Det som skulle ha varit i hamn i våras är nu snart färdigt.
Här hemma har det också hänt en del, har äntligen fått reda på varför det inte fungerar med uppvärmningen, dåligt sotad panna, tack för den sotarn :-( Har kostat mig en rejäl slant, hade sotarn gjort sitt jobb hade jag haft drag i skorstenen och sluppit de kalla vintrarna jag haft i 3 år!

Ha en skön avslutning på Oktober <3 p="">

Inga kommentarer: