tisdag, oktober 01, 2013

September är död, länge leve Oktober!

 Jisses, har ju inte4 varit här på två veckor! Har haft så sjukt mycket annat för mig, håller bland annat på att bryta mig in i skorstenen samt att försöka få ren pannan i källaren.
 Hade lite kvinnligt sällis förra helgen och bjuckade på lite fläskytterfile med bacon runt samt rotsellericreme och sparris i bacon på en spegel av färsk grönpepparsås, och naturligtvis lite rött till det.
 På lördagen var det dags för det sista doppet ute i bubbelbadet, plockade fram en flaska Prosecco och den var mycket god.
 På kvällen slängde jag ihop lite torskrygg med en kant av potatismos med lite rotselleri och morot i, lite kantareller och räkor samt en vitvinssås på det hela, det vart gudomligt gott.
 Med allt vin och alla svulliga måltider på helgerna så unnar jag mig mest en lätt sallad på mozarella, tomat, rödlök, basilika och olivolja i veckorna.
 På systembolaget i Tierp kan barnen sitta i en egen hörna och läsa lite böcker och dricka vatten medan de väntar på sina föräldrar som köper alkohol.
 Fick ett jättegulligt vykort från min äldste son som bor en bit norröver, han fyllde ju år rätt nyligen.
Lite dramafilter i centrala Uppsala.
 Nu i helgen som var, så anordnades det en öl och whisky mässa i Nacka, som varje år. Den var man ju tvungen att besöka :D
 Mitt gamla favvoband hade en monter med öl, vin och vodka, nöjde mig med en öl medan mitt sällis tog en Trooper från Iron Maiden.
 Det var en mycket levande mässa med många upptåg, som här då Krusovice hade en riddare som knatade runt.
 Testade en vitlöksöl i somras men hoppade denna vitlöksvodka, dock var det gott om prylar att titta på.
 Newcastle beer hade en varulv med sig, dock bakom galler :D
 Vet inte om det var konjaken eller tuttarna som inte var något för småpojkar.
 En av programledarna, Ola Eklund från Drickbart som gick på 5an för ett antal år sedan.
 Sjukt snygg ölöppnare.
 Gott om dricka och gott om folk.
 Tog lite tid att få in något att dricka ibland.
 På vägen hem så säger sällisen att kan vi inte kolla om det finns en plats över på Cinderella? Visst sa jag och så satt man där med samma tröja som man jobbade i på fredagen, besökte mässan med på lördagen och inget att byta om till.
 Öl, shot och korv för 88 spänn å så en kyckling wrap på det, en härlig frulle :D
 Speglar i taket! Undrar vad de brukar göra här :D
 Lite Jugendtstil på det, här i vinbaren på däck 8 ett däck över vårt rum.
Avslutar med en selfie tagen strax innan avgång i Stockholm. Ha det så gött där ute <3 p="">

Inga kommentarer: