lördag, januari 18, 2014

Börja om från början, börja om på nytt.

 Fick ett meddelande från Miss G på Fejjan, där hon skrev att det var dags för henne att gå solo, fegt, mycket fegt, men det stämmer ju in på hennes person. Inte ens ett samtal per telefon, återstår väl bara att samlöa ihop hennes saker och skänka dem till de fattiga i Afrika. Känns lite underligt eftersom hon frågade om jag ville åka med till Sälen om ett par veckor och att hon dessutom ville att jag följde med till Thailand i vinter, hon måste ha en skruv lös och jag får skatta mig lycklig som slipper se henne igen, hon kan ju inte ha alla hästar i hagen eller så ljuger hon och har träffat någon ny.
 Efter att ha jobbat över varje dag i månader så unnade vi oss att sluta på ordinarie tid i fredags och tog ett par öl på Latitude-59 och efter en stund så dök chefen och hennes karl upp för att äta middag och bjuckade oss på lite mat, mycket trevligt och vansinnigt gott. Det vart oxfilé med pasta.
 Fredag kväll runt 20.30 och det var lite småkallt och gott om snö för att ha varit snöfritt en vecka tidigare.
 Tycker inte att det är okej att det är så satans kallt ute, det drar ju ner värmen inne också, får fuska och dra igång oljeradiatorn.
 Skidåkartjejerna faller som plockepinn när de går i mål, man kan tro att det är någon slags epedemi som drabbat dem.
 Blir det inte mer snö än så här så är jag nöjd, men det kunde gott vara lite varmare.
 Kiosken på andra sidan kullen som inte varit öppen på 6-7 år, synd för jag handlade ofta där när jag var nyinflyttad.
Hoppas att ni får en skön helg och inte fryser allt för mycket, puss och kram. M

Inga kommentarer: