onsdag, januari 01, 2014

Död åt 2013, länge leve 2014!

 Jaha, ett nytt år är kommet och säker har ni lovat saker som ni i bästa fall kommer att hålla. Jag har lovat att inte störa Yoda när hon sover på denna tingesten som står i mitt vardagsrum. Hon använder den mer än jag, mest för att sova på.
 Fick lite snö i mellandagarna men det smälte dagen efter, men som elkund hos E-on så måste jag säga att detta är den bästa vintern EVER! Räkningen från November låg på 339 spänn! förra årets dvs januari 2013 låg på drygt 7500 och då har jag inte ens räknat in Vattenfalls tredjedel. Skönt att äntligen ha rent i pannan så att det kan brinna som det ska.
 Satt och skannade lite bilder nu över ledigheten, men nya Windows 8 har ju inte ens Paint, så jag fick ta fram den gamle datorn med Windows 7, den funkar utmärkt om man vill fixa lite snygga bilder.
 En selfie med mina snygga läsglasögon :D
 Mossa på stubbe, ja det skulle ha varit en halvmeter snö där just nu, men jag är tacksam för att det är som det är.
 Nyduschad och klar för att ta hand om nyårs middagen, hittade inte min "Dr Alban" så jag fick ta min pirat luva från Tunisien ist. Det blev torsk med mos och vitvinssås som fick gifta sig i ugnen. Avslutningen ute på förstukvisten med lite bubbel och sen lite mer gott inne slutade vid 7-tiden, så nu är det bara att återhämta sig inför morgondagens arbete :D

Inga kommentarer: