torsdag, januari 16, 2014

Och så var vintern här på allvar.

 Och med vintern så kommer problemen på rälsen, ett Upptåg ställdes in men jag lyckades få åka med SJ istället och den nya tidtabellen som Upptåget har är ju ett skämt. Man har lagt fram avgången med 2 minuter men avgår ändå 3-5 minuter för sent varje gång.
 Var och bowlade lite i fredags och tog ett par öl på Latitude-59, började med två spärrar men sen funkade det inte längre och jag slutade rundan på 99 poäng. Pga risig ekonomi valde jag att gå hem tidigt.
 10:e januari och fortfarande ingen snö men kylan har börjat komma krypandes.
 Dagen efter i Tierp så kom då snön och det var dags att motionera lite med snöslungan, ser nu fram emot våren.
 Lilla Yoda ligger och vila på träningsbänken, tur att någon använder den.
 Det kom en hel del snö och det kom ner under hela helgen och vinden ven och snön la sig i drivor på än det ena och än det andra stället och det var ingen ide att skotta undan den förrän det hade lugnat ner sig.
I måndags fick jag se årets första avåkning och den var riktigt spektakulär, mitt i köpingen så hade en bil glidit av vägen och var på väg ner till nästa körbana i viadukten. Inom ett par minuter så fanns två brandbilar, två ambulanser och en polisbil på plats.
 För övrigt så fortsätter jag att äta gott och nyttigt samt dricka gott och helt utan gym och motion så ligger jag runt 70 pannor.
Så äntligen skall tårtpappret runt Åhléns rivas och arbetet är i full gång och med det önskar jag er en fin fortsättning på januari. Puss å kram.

Inga kommentarer: