lördag, februari 22, 2014

Vi har vår i luften, var har ni er?

 Hej på er allihop, kul att se att fler börjat läsa om mitt osannoligt tråkiga liv, ni är runt 25 som läser de dagar jag skriver och annars runt 15 och jag satsar på att spränga 10000 som läst mina inlägg innan månaden är slut.
 Jag skriver ju en hel del, på Twitter, Facebook och andra chat forum m.m. och nu i veckan så gav Vagnreturen  aka Enter knappen upp, har försökt att trycka tillbaks den på plats men den lossnar lika fort igen.
 Tidig morgon i Uppsala och man slås direkt av de röda punkterna, är Lasermannen i närheten, bör jag kasta mig på marken eller springa? Visade sig vara en reflx på en ryggsäck samt lite partylampor man satt upp på ett par stolpar. Verkar mest stå där för att vara lite färgglada inslag i trafiken.
 En sen men lätt middag till Grammisgalan med lite vitt vin, så här i slutet av månaden finns det inte utrymme för att bekosta sig med en flaska rött. Grammisgalan var fantastisk, många bra uppträdanden och Gina Dirawi var underskön, lika så Ametist Azordegan som alltid är så vacker, men framför allt duktig på det hon gör. Önskar att jag kunde leva i hennes värld med all den fantastiska musik hon låter oss ta del av.
 Så kom det mer lappmögel igen, känns ju jävligt onödigt då det ska bli runt 8 grader  om någon dag. Om det kunde snö mer norröver så att vattenmagasinen fylls på så vi får billigare el istället, här nere gör det ingen nytta.
 Här ser ni Åskars till höger och den gamla nerlagda förfallna kiosken i mitten och mellan dem så ligger mitt hus, ni ser den pyttelilla ljuspunkten som är gatubelysningen vid min brevlåda.
 På väg till Latitude-59 för att ta en AW öl, många bilar som valt att parkera på gräsmattan utanför, jävligt slaskigt.
 Kall Norrlands öl, chillinötter och lite pommes med dipsås, lite musik och sport på TV och koden till Wifi'n, här kan man ju sitta hur länge som helst, dock är ju ekonomin inte den starkaste så jag tog bara fyra öl. Fick vid betalningen reda på att jag är god för att få mina notor på krita om jag vill, men näe jag dricker när jag har råd.
På vägen hem, inte allt för sent så får jag ett samtal från en kompis och vi pratade på i timmar och sen var jag tvungen att gå och lägga mig då vi passerade midnatt, får ta upp det samtalet en annan dag. Vaknar trött och dyngförkyld, men det har varit på gång länge. Ha en fin lördag och söndag på er hjärtegryn, puss och kram.

Inga kommentarer: