tisdag, april 22, 2014

Och så var påsken över för denna gång.

 Exet hade begärt att jag skulle ställa ut hennes saker på uppfarten, vilket jag också gjorde, hon skulle komma hit vid 12 förra lördagen
 Vid 12.30 tittade jag ut och då var säckarna borta men det fanns däckspår i gruset, hoppas innerligt att jag slipper se henne något mer. En sån falsk människa vill jag verkligen inte ha i mitt liv.
 Senare på kvällen kom Mr B över och vi brassade lite käk, tittade på teve och surfade runt på nätet.
 På söndagen åkte jag in till Uppsala och tog med lite kött och potäter och fixade middag till M och mig, sov över och kunde knalla till jobbet på drygt fem minuter, sovmorgon de luxe.
 I onsdags så bjuckade chefen på smörgåstårtor för att fira att det snart skulle vara påsk, mycket bra ide av henne.
 Sen tillbaks till min maskin som tillsammans med de andra maskinerna ser till att man svettas rejält.
 Väl hemma så gjorde jag iordning pallkragarna och fyllde på med jord och sådde lite sallad, morötter och kryddor.
 Vi slutade lite tidigare i torsdags och vi passade på att utnyttja darttavlorna på Latitude-59 samt ta ett par öl såklart.
 Kom hem och hittade en liten påskpresent i brevlådan, alltid uppskattat :-)
 Fick för en gång skull en hyffsad bild på Yoda, när hon för ovanligheten låg still en stund.
 Söndagsfrukost på mina Tunisiska tallrikar innan det var dags att ta itu med påskmaten.
 Jag var den enda som vågade bada, M och Mr B tittade på och tyckte att det drog  kallt.
 Sex sorters sill, skinka och lite ägghalvor mm avnjöts ute på altanen.
 Annandag påsk fixade jag lite frulle av resterna från påskmiddagen.
 Tog fram en flaska rosé cava som jag köpte i höstas när jag åkte med Viking Line, det har ju inte varit läge att öppna den då jag inte haft någon att avnjuta den med.
 Men nu hade jag ju sällskap i badet och då passar ju lite godricka perfekt och solen värmde nästan lika mycket som hot tuben.
Vi ska tydligen få en ny restaurang i stationshuset här i Tierp, precis vad vi behöver, de andra restaurangerna går ju knappt runt.

Inga kommentarer: