lördag, maj 03, 2014

Vår, sommar, vinter på en vecka, verkar som vädergudarna har svårt att bestämma sig.

 Förra onsdagen så bjöd chefen på eftermiddagsfika på Latitude-59, för att vi skulle få testa de nya utemöblerna och se de nya markiserna som Tibrings i Tierp fått på plats, solen sken och det var riktigt mysigat att sitta där och få en varm kanelbulle till kaffet.
 Försov mig i torsdags då jag var extremt trött pga förkylning, så jag passade på att jobba över en timme istället.
 Vår lilla Systembolagsbutik i Tierp kom tvåa i landet när det var dags att prisa de bästa och trevligaste butikerna i landet.
 Förra lördagen åkte jag till Gävle, trots att jag fortfarande var lite snorig. Såg lite gamla vackra byggnader på min väg till Boulongernskogen, här är tex Sjömanskyrkan.
 Utanför Strömvallen står Gunder Hägg staty, visste inte att han sprang näck...
 Satte mig ner och vilade lite i närheten av I14, där någon ställt ut en ljugarbänk.
 Lite konst av Carl Milles utanför konserthuset, eller Konsevburken som den kallas i folkmun.
 Kom av någon anledning att tänka på Harry Potter, men detta är dit man går för att läsa SFI.
 Lördagens födelsedagsbarn som jag tog med på picknick med grillad kyckling och ett gäng sallader och röror samt massor av olika ostar. Jag hade lagt lite fläskfilé i marinad och på kvällen grillade vi den nere på föreningens uteplats och tog oss sedan upp till hennes lägenhet för att äta lite mer ost och dricka vin.
 I onsdags var det ju Valborg, eller sista april som vi säger här. Gott om roliga och fyndiga flytetyg som skulle delta i forsränningen. Miley Cyrus reckingball tex.
 Pockemon och en kändis från Korea.
 Batmoflotten och ett vikingaskepp, kolla vad det står på paddlarna :D
 Det underjordiska garaget vid Åhléns är nu ett minne blott, väntar med spänning på hur det kommer att bli när det är klart.
 Slutade vid 13-tiden på sista april, så Nicke och jag gick till Latitude-59 för att ta en öl eller två.
 Jag gick vidare för att se om det var lite folk i backen, och det var det ju.
 Natten till första maj så vräkte snön ner och vi fick 2 dm snö på ett par timmar.
 Chrisse tog en bild av mig och Yoda, de trivs väldigt bra ihop.
 Yoda håller husse sällis i soffan.
 Chrisse med sina inredningstidningar och kaffe ute i solen. Hon lånade mina skor och jacka då vi har samma storlek.
 Även jag passade på att njuta av solljuset.
 Dock hoppade jag kaffet och tog ett glas vitt istället.
 Kul att äntligen ha någon att experimentera med i köket, här lite pestolax med rotfruktscreme och tomatsalsa.
 Här kyckling med harissa sallad och bönmix med vitlök och olivolja.
 Min frulle med lite stark italiensk ost, Chrisse åt gröt med blåbär i.
 Lunch vid middagsbordet för en gångs skull.
Slängde ihop en omelett med lite lök, paprika, tomat och svamp, vitt vin till det. Ha en skön fortsättning på helgen, puss å kram ;)

Inga kommentarer: