söndag, juli 13, 2014

En vecka till två veckors semester.

 Hallå där, hur har ni det i värmen? Jag klev på bussen i tisdags morse, som vanligt på spår 4 i Tierp. Där Linköpingståget brukar komma  in lite sent på spår 3 kom nu ett till Upptåg och jag tittade mig runt i vagnen, som synes rätt tom, men hittade ett par välbekanta ansikten och var precis på väg ut på perrongen för att fråga personalen om de hade bytt spår, då tåget startade sin färd mot Gävle. Klev av i Medhedeby och tog ett 10 minuter försenat spår tillbaka mot Uppsala, efter en stund kommer personalen och säger att det är en nedriven kontaktledning efter Tierp så alla tåg är ersatta med buss. Efter ett bra tag så kom det äntligen ett par bussar och sen fick jag ståendes en tour runt Uppsala med besök vid gamla kyrkogården och Carolinabacken över stora torget för att sedan kunna kliva av vis stationen, kom dock bara en timme sent till jobbet.
 Efter en sådan hård start av dagen var det inte svårt att övertyga mig om att ta en gratis öl på stamstället, tyvärr var det precis slut på kolsyran i tuben och vid bytet till ny tub så visade det sig att det var en skada på systemet, så jag tog ett glas rött på huset.
 Väl hemma så gick jag igenom snackskålarna och kan säga att gott var det, 6 sorters nötter slank ner till ett glas vin i värmen.
 Inte roligt när man kommer till jobbet på morgonen och möts av detta.
 Efter att ha stått och svettats i ett linne och shorts, med dubbla kylaggregat igång, så slutade temperaturen så här när jag stängde ner min maskin.
 Hemköp hade billig torskrygg så jag lagade till ett paradnummer i fredags, med räkor och potatismos och vitvinssås, mycket uppskattat.
 Vi hann även med ett bad i hottuben strax efter midnatt, med lite vitt vin och lite värmeljus.
 I lördags tog vi en långpromenad till Trollsjön för att se hur det såg ut nu för tiden, det var cirka 40 bilar på plats och gott om folk.
 Underbart vackert vid denna konstgjorda sjö. Vi gick runt till andra sidan sjön och tog oss ett par glas rosé och njöt av solskenet.
 Såg ett gäng sköna varelser vid sjön, lyckades fånga denna med mobilkameran.
Idag har vi varit flitiga och jobbat på tomten, rensat ogräs och planterat blommor, men även bubblat i hottuben och druckit vin, nu är det bara en vecka kva till semestern. Då ska jag försöka hinna med en del här hemma, åka till Norge samt besöka en och annan vän och släkting, ja och så passa på att slappa och njuta i fulla drag, såklart. Ha en skön avslutning på helgen på er <3 p="">

Inga kommentarer: