söndag, augusti 24, 2014

Jaha så var sommaren över och det är dags att plocka undan i trädgården.

 Jaha, det var den sommaren, man vet att den är slut när de börjar snickra upp små skjul på stora torget och alla partier börjar dra sina valsar om än det ena och än det andra.
 Gatukonsten börjar snurra runt i stan och det är ju alltid lite trevligt som den här galna katt tanten.
 Älskar att se Fyrisån så här i slutet av sommaren, så många minnen som kommer tillbaka.
 Efter ett par öl på stamstället så gick jag upp till slottet för att höra lite på Movitz som spelade gratis i Botan, Ison & Fille mfl spelade samma kväll, men jag var ju nödd och tvungen att ta mig hemåt.
 Passerade Västgötaspången på väg ner till tåget, vackert eller hur.
 Var ner till Ackis för att ta ut lite kontanter för att komma in på American Cars Show, och passerade ett av Garnapans senaste alster.
 Så otroligt vackra bilar som ställdes ut i sensommarsolen i slottsparken.
 Mer konst än fordon, skulle gott kunna tänka mig en sådan i vardagsrummet.
 Träffade förutom min gamla chef, min förra granne även min morbror och "moster" som stått sedan 6 på morgonen och fixat mat till alla hungriga.
 Tog sedan en promenad runt stan och tittade till våra landmärken, som den gamla domkyrkan tex.
 Tog en öl vid Islandsfallet och njöt av sommarens sena sol.
Tyvärr har Alexander flyttat från Svandammen, dock alltid lika vackert. Puss och kram på er.

Inga kommentarer: