söndag, december 07, 2014

2a advent

 Äntligen så fick jag tillbaka mitt plockbord som varit på sanering och ommodifiering nere i Lidköping, Jhonny har gjort ett bra jobb och den drygt 50 år gamla Bettan ska nu fungera lite bättre.
 På Stora torget så händer det saker, Musikhjälpen håller på att bosätta sig för en vecka av artisteri och insamling.
 Utanför Ghünters Hovkonderi har man på ett snyggt sätt döljt ett elskåp genom att trä på ett tygfodral och göra om det till en adventsljusstake.
 Man har också en lokal anknytning med ett pepparkakshus föreställande vår vackra domkyrka.
 Det börjar likna något av en cirkus på Stora torget, det ska ju bli mathörna med mera och all busstrafik är avstängd.
 Superglad att äntligen få stå vid min maskin och få göra det som jag gör bäst, tillverka alla de golvskydd som våra kunder har fått vänta på.
 Här fyller de på flis för uppvärmning av de lokaler vi är i nu, smidigt.
 Var till Statoil och hämtade ut ett paket, det var ju lite småmysigt dekorerat. Det här är numer min nya bank om jag vill sätta in pengar på mitt Nordeakonto då de slutat med att hantera kontanter.
 Mina nya whiskyglas har under veckan invigts lite småroliga.
 Arbetet med Musikhjälpen går vidare.
 Har börjat att tillverka 13111c och kommer att göra det i en dryg vecka på grund av att det är många som vill ha just dessa och ett gäng gamla ordrar ligger och väntar.
 Klev av en hållplats tidigare i fredags för att se allt mysigt ljus som strålade på Fyrishov.
 Utomhus bastu med rökruta och glada killar med öl i kroppen kändes mysigt med all ljussättning.
 Efter ett par öl på Latitude-59 gick vi förbi polishuset som så här års är lite extra snyggt.
 Snart kommer Petter, Linnea och Kodjo sitta här och underhålla oss radiolyssnare.
 Någon som är sugen på ett gym som aldrig används? Skulle vara skönt att slippa ha det i vardagsrummet.
Så önskar jag er en fantastiskt skön andra advent, t hand om er och varandra och passa på att njuta av lite ledighet som snart stundar.

Inga kommentarer: