söndag, mars 15, 2015

Äntligen sol och varmt, om man kan hålla sig inne till lunch.

 Hej alla glada, träffade TV-känigendisen Cajsa Johansson i Uppsala där hon gjorde reklam för sin nya satsning, det Österlenska köket.
 Börjar äntligen se ljuset i slutet av tunneln, är nästan ikapp med ordrarna och då är det såklart dags att börja flytta tillbaka om ett par veckor, men nu är ju all utrustning uppdaterad och fixad.
 Min gamla arbetsplats Åhlens har genomgått en större förvandling och det ska bli skönt att slippa se tårtpappret som täckt dess fasad.
 Yoda  på soffan, släpper hår som satan just nu och efter att a dammsugit i huset så går det en dag och sen ser det ut som om jag inte städat på ett halvår .
 Härligt att äntligen få ta på sig solisarna då det nu varit solsken i en dryg vecka, obs inte dryg på ett negativt sätt, älskar att solen äntligen är här.
 Det går bra för vårt senaste tillskott på restaurangmarknaden, vid Åskars står en vagn som heter Asian take away och de har kunder jämtnär jag går förbi, billiga är de också.
 Lite lax mitt i veckan så att man håller knoppen i trim, här med en god lemon dill sås på crème fraiche.
 Min gamla arbetsplats tar form och snart ska det vara klart.
Underligt, men lacken har släppt på bilen, hur fan gick det till?

Inga kommentarer: