söndag, april 05, 2015

Glad påsk.

 Glad påsk på er. Äntligen så har vi börjat flytta tillbaka till egna lokaler, så här såg det ut härom dagen då vi påbörjat flytten tillbaka till Svartbäcken.
 Vi som jobbar i fabriken är dock kvar ett tag till och kör lite övertid så att vi kommer ikapp. Vi ligger bra till men snart kommer ju flytten för oss också och då ligger produktionen nere ett tag.
 Åhléns börjar ta sig och det ser bra ut, ska bli skoj att besöka min gamla arbetsplats och se vad som ändrats.
 Uppsala resecenter har smyckats inför påsken, Ett roligt inslag i vardagen.
 Jaha nya lägenheter till rimliga priser och normala hyror var tydligen inte i fokus när man byggde dessa.
 Äntligen så blommar min Fjäderhibiskus igen, om än bara för en dag så ger den så mycket glädje.
 Trött som ett as efter all övertid så masar jag mig till jobbet och kämpar på en timme extra varje dag samt 5 timmar på lördagarna för att komma ikapp.
 Lilla Yoda håller mig sällskap på kvällarna och helgerna, hårar dock enormt mycket den här tiden på året.
 Någon var tydlien ute och rullade hatt härom natten.
 Vet inte om döden lockar mig så mycket att jag hade valt att sätta det på en dörr.
 Passerade denna buss på väg för att plocka upp en vacker kvinna på stationen.
 Chorizofylld ytterfilé inlindad i bacon och lite grönt runt det.
 Smakade gott trots att det var lite väl mycket citron i korven, men sällskapet övervägde det med råge.
 En gammal kompis kom förbi för att fira påsk och vi grundade med en Gammeldansk under övervakning från den där snygga som var här på middag i förrgår.
Nu jäklar börjar påsken, har 60 ägg att tillreda och en hel knippe med sillburkar att göra slut på. Ha nu en underbar påsk allesammans.

Inga kommentarer: