söndag, maj 10, 2015

Spring, spring, spring, släpp hästarna fria.

 Hmm, jävla snyltgäster som kommer hit och dricker upp mitt vin :(
 Fick lite mutgodis på jobbet i veckan då det skulle lastas av en runt 700 kartonger på runt 10 Kg från en container på under en timme, vi gjorde det på under 38 minuter :)
 Gillar att det alltid är folk på min närmsta krog/matställe, såg fint ut i detta väder.
 Bjuckar på en bild av mig själv, plåtandes mitt hus med sol och regnbåge.
 Rensade och sådde landet för sallad, fyra sorter fick plats, snart dags för det sista landet att sås.
Äntligen börjar det komma upp saker ur jorden, så skönt att se lite färg.
 Lossade för hand 660 kartonger med järngods där varje låda låg på drygt 10 Kilo, ja jag behöver fortfarande inte lösa gymkort.
 KFUM-borgen, ett minnesmärke i Uppsala.
 Ägaren till Latitude-59 kom förbi för att hämta bilen och sa att det var bara att gå förbi och inkassera en hamburgertallrik efter jobbet i lördags, kändes inte hel fel :)
 Det byggs lyxlägenheter runt stationen, hörde att den dyraste gick för 9,5 millar, sjukt, man får en central villa för hälften av det.
 Min forna arbetsplats Åhléns är inte ens ett skal längre, nu bara pelare och lite puts.
Var in på en dejt i Uppsala och passade på att besöka Unico på gågatan, ett riktigt trevligt ställe med bra priser. Ha en skön avslutning på söndagen, puss och kram ;)

Inga kommentarer: