torsdag, juli 23, 2015

Ordning och reda, löning på fredag

 Allt som behövdes var lite sol och hela trädgården blommade upp, synd att jag inte haft tid att rensa allt ogräs bara.
 Fick för mig att ta en tur till Stockholm för att inte Acesskortet skulle avslutas, lite roliga hänvisningar på vagnarna.
 Visade sig att Gothia Cup lockat till sig hela det Argentinska laget till just den vagn jag satt i, förstod ju vad de pratade om och kunde visa dem Friends Arena när vi passerade och hindra dem från att kliva av en hållplats för tidigt då det var växelfel.
 Tintin i Stockholm, något jag missat?
 Behövde lätta på trycket och passerade en toakur vid Teatergrillen, tydligen bodde det någon där som kanske skulle bo och skjuta upp någon annanstans.
 Sponsrade bänkar vid Kungsan och med en bra motivering om att kosta på sig att stanna upp och prata med varandra.
 OK, hittat Pluto, och Kalle jobbar i huset i bakgrunden så nu är det bara Musse och Långben kvar.
 Oj här är ju en annan Kalle, mannen som förslösade Gustav II Adolfs segrar med att förlora alla krig han ingick i.
 Stötte på Tore Kullgren i Kungsan, ja ni vet han från FC Z.
 Gått igenom lite av min fars tillhörigheter och hittade denna bild av mig tagen på faster Seijas sommarställe 1974.
 Hittade även denna bild av farfar, shit vilken cool snubbe han hade varit idag, nu vet jag ju att han gjorde en hel del för Finland under kriget som han vart dekorerad för
Hittade även farmor och farfars bröllopsfoto, ett stiligt par som jag endast träffade en enda gång i mitt liv, farmor dog när jag gjorde min FN-tjänst på Cypern 1986 och farfar 1992, och faster Seija 2009 och nu i år dog min far.

Ha en fortsatt trevlig sommar och ta hand om varandra.

Inga kommentarer: