söndag, juli 26, 2015

Tierp en köping i utveckling

 Hallå där allihop, på tomten efter den ganla ungdomsgården Unkan så stod det en dag en massa sten och jag undrade vad som var på gång.
 Visade sig att det var hastighetsdämpande åtgärder i görningen, bra där kommunen. Inte för att det kommer göra någon skillnad, det är sällan trafik där ändå och man kan ändå ligga i fullt blås, nästan så att det lockar lite.
 På väg in mot jobbet en morgon funderar jag över hur länge vi kommer att få behålla denna gamla anrika skylt innan det kommer en i nypressad plåt.
 En morgon selfie innan jag tar sommar bussen in mot jobbet, som enda resenär på bussen men med några andra på vägen.
 Äntligen börjar mina dagliljor slå ut, blommar kort men dock så vackra när de väl finns där. Riddarsporren gör sig bra som bakgrund.
 På Åhléns i Uppsala går det framåt, nu är det inte långt kvar innan det är ett helt nytt hus där, såg nyligen en bild från den tiden då det fanns spårvagnar där. Min gamla arbetsplats där jag haft så mycket skoj.
 Vissa mornar får man fälla ner glasögonen och ta sig en lur på en knapp timme på väg till jobbet.
 Det verkar bli ordentligt med vinbär till fåglarna i år, Synd att det inte finns något riktigt gott att göra med röda vinbär.
 Inte så ofta jag jobbar med rosa plast, men nu är det dags att ta tag i det. Det finns ett större syfte att göra det.
Vi vill på jobbet göra andra uppmärksamma på att det finnsen del skit som man behöver titta lite extra på, i detta fall bröstcancer. Hoppas ni slipper det och ha en fin avslutning på helgen, skål på er! Puss och kram.

Inga kommentarer: