lördag, november 21, 2015

Tuffa dagar

 Började veckan med att få maskinerna på jobbet servade och ansvarig meck hittade sprickor i en av maskinerna och nu är den ståendes.
 Började att röja i garaget för att få fram snöslungan som stod längst in, därefter fick jag fram de 5 extra sätena till bilen som måste sitta i vid besiktning. Nu gott om plats i garaget.
 Tredje torsdagen i november släpps ju årets Beaujolais Nouveau och jag sparar ju alltid en flaska i vinkällaren, så även i år. Så de nedre flaskorna är från 1992 fram till 2015, de övre är lite bubbel och rödvin.
 Provsmakade enflaska, mycket lakritstoner i den, inte alls lika mycket smörkola som det brukar vara. Ett vin i min smak i år tillsammans med lite ost och kex fick det en helt annan smak.
 Avslutade torsdagen med att slänga in ett kilo kycklingklubbor och lite rotsaker i ugnen, kryddade på och väntade med lite rött i glaset.Tossade upp en sallad till det och hade i lite sweet chillisås och olivolja och kryddor samt chilli.
 Hittade lite lustiga mössor i Tobo.
 Brukar besöka Tobo en gång om året, så även i år.
 Hemgjorda saker till låga priser, och fantasin har fått flöda.
 Gott om kransar och andra saker man kan göra med mossa och granris.
 Julrenar, julbockar, julugglor och allt man kan önska sig gjort av saker jag brukar kasta in i kakelugnen.
 Man hinner lätt gå igenom marknaden på mindre än en timme om man inte handlar något och det gjorde jag inte så jag var på väg hem redan före ett tiden.
 Stannade på vägen för att ta en bild av dessa sötnosar, kolla hornen på en av dem, skruvat.
Avslutar med en selfie med mina brillor jag köpte i Thailand för sex veckor sedan, ha en fantastisk helg allesammans, puss och kram.

Inga kommentarer: