onsdag, december 16, 2015

Halvvägs genom december

 Enligt mig så ser det bra ut, inget lappmögel på gång och det räcker med lite frost på marken. Förra veckan var vi med jobbet på en Persisk restaurang och åt oss mätta, jag tog en mellan mezze och ett glas Shiraz, mycket gott och smakrikt. Alla andra tog lite blandade kötträtter och samtliga var överens om  att det var rejält tilltagna portioner. Så har ni vägarna förbi Kadbano så låt er väl smaka.
 Hemmavid så fick jag besök av en god vän i helgen och vi passade på att äta lite jullunch på det som fanns i kyl och frys, en skapligs samling protein som sköljdes ner med en julöl.
 Vaknar upp för att ta mig till jobbet på måndag morgon och är glad att jag tål kyla, för satan så kallt det blev när jag kom till jobbet och vi hade 10 grader i fabriken. Efter två dagars arbete med 3 sprutor igång och 2 packmaskiner har vi nu fått upp temperaturen till 15 grader.
 Passerade lite allsångare utanför S:t Per gallerian Sveriges Radio var där och bandade och det var stor uppslutning trots kylan.
Vi fick tårta från smeden som hjälpt oss dedan branden, med att fixa lite nya fästen och andra saker då vi fått tag på en del "nya" verktyg. Hoppas att er Lucia var fantastisk och att ni inte stressar nu de få dagar som är kvar på året. Puss och kram på er.

Inga kommentarer: