onsdag, september 07, 2016

Det händer grejer...

 Det gamla staketet mellan jobbet och grannen har ju inte varit snyggt sen jag började jobba här, nu har Byggare Bob (Benny) varit här och snyggat till.
 Vi behövde mer golvyta så en bit mer övervåning behövdes så smeden var här och byggde upp lite balkar, nu bara golvläggning och belysning kvar.
 En liten anmärkning på besiktningen var att strålkastarna var lite mjölkiga och det ser man ju, då dessa numer är i plast och solblekta.
 Lämnade in bilen på Bil5an och de hade en deal och fick de uppslipade och putsade för en trehunka, klart bra jobb av killarna.
 Och när man åker bil kan man lätt ta sig förbi Vendelskogen på vägen hem och den levererar som alltid.
 Min Arionicus blommar som bara den, tyvärr ser jag den bara på morgonen och när jag kommer hem från jobbet harden slutit sig och somnat in.
 Så här snyggt blev det när det vart klart.
 Vi har dessutom fått en ny lokal att utnyttja, visserligen en stor lokal 6800 m2 men mycket är uthyrt, men nog ska man kunna få in några plastsprutor här allt.
I morgon ska jag först till tandläkaren, men sen på kvällen blir det lite bowling och mat med jobbarkompisarna på stamstället. Vi får väl se hur kroppen mår på fredag. Ha det gott allesammans.

Inga kommentarer: