tisdag, maj 02, 2017

Säger som Dr. Dängrot, det är mycket nu!

 Sista hela dagen i BKK vi skulle leta efter blommor och det var dags för lunch, så jag föreslog Siam Park City och det gick hem hos ungarna.
 Inte nog med att vi fick en fantastisk lunch, jag fick en öl och ungarna Coke och det var gott om mat.
 Notan för maten, ölen tillkom med 110 Bath  så en lunch för 4 proppmätta slutade på en bra bit under 200 spänn. Undrar om det går att få det lika billigt på Grönan?
 Här är vi på väg för att åka runt på Jurassic Park och se på gamla dinosaurier som av värmen spruckit och visade att de är stoppade av skumgummi.
 Vidare med båt runt The African adventure, trots djupet på runt metern så fanns det flytvästar ombord, bra där.
 Nu ut bland de farliga djuren,:)
 Raden bakom verkar ha fått likes på Fejjan, vi är laddade för äventyr med västar och allt.
 Efter att ha överlevt flodturen så tog vi tåget runt samma område.
 Kanske inte den bästa dagen att spendera timmar i solen med 35-37 grader i men men, jag ska ju hem dagen efter.
 Vet inte riktigt hur dessa tigrar kom in i The African Adventure, men i tunneln på slutet dök även Pandor och Kängrur upp.
 Inför en tur på karusellen så var det dags för lite mer läsk och glass, då dök det upp 4 ryssar med bar överkropp, det vart mycket tissel och tassel vid kassan av personalen, Inte OK i Thailand att gå med bar överkropp, knappt att jag får göra det på stranden :)
 Så var det dags att lämna detta ställe och åka hem för att äta middag, man hinner inte mycket mellan måltiderna.
 Restaurangen hemmavid fick bli den siasta och efter en öl var det dags att kasta vatten, så här ser det ut vid pissoaren.
 Som vanligt massor av mat och inte ens ungarna kunde äta upp allt, från friterade räkor med honung, kyckling med sötsur sås, vitkålssallad och fisk och bläckfisk.
 Min favorit, som min sötnos alltid ser till att jag fårin, även om jag kan beställa själv numer, Plahmuk som det heter på Thai.
 Dessa välartade barn gjorde ett hjärta åt oss för att visa att de tycker mycket om oss, jag fick en knippe kärleksförklaringar på små papperslappar resten av kvällen dessutom.
 Ja herre jisses, jag drack 2 stora öl, men det "dyra"var ju fisken och bläckfisken men för runt 300 fick vi 4 smörja kråset och alla var mätta och belåtna.
 Så lämnar jag hemmet för denna gång och älsklingen kör mig till avstjälpningsplatsen för Faranger.
 Passerat denna allt för många gånger nu, ingen kul syn direkt.
 Måste säga att Qatar sköter sig mycket fint, gick bak till köket för att få lite vin och en whisky, fick mer Wirre än rödtjut.
 Jana såg till att jag alltid hade vin i glaset och inte var det så pjåkigt vin heller.
 Hamnade tydligen i gruppen, Vi som inte kan hålla oss vakna, detta var ändå på första flyget som skulle ta oss till Doha mitt på dagen.
 Mellanlandade i Doha och lyckades stöta på Spökplumpen och hans tvillingbrorsa, han har tydligen lyckats med en stöt för att ha råd med en sånn väska.
Tidigt upp vid 4-tiden för att ta sig in till jobbet, pigg var jag inte men det är man ju aldrig på morgonen, ha det gött.

Inga kommentarer: