söndag, mars 11, 2018

Bye bye Sweden

 På Sveriges bästa Systembolag, 2 ggr firar man sin chef när hon fyller 50, man känner som en i familjen när man handlar där.
 Det var snöfattigt mest hela vintern, men nu när våren börjar visa sig då kom snöeländet, så jävla less på skiten.
 Inte nog med att snön kom, så gjorde även kylan, dubbla tröjor och kallt i huset trots att pannan gick på högvarv. 3 säckar om dagen a 40 spänn, inte kul alls.

 Passerade över Vaksalagatan på den nya temporära bron, spåren skall höjas 30 cm så då måste hela spårbanan läggas om, det kommer att bli knas en tid framöver.
 Jag ska ju åka till Thailand idag och i torsdags ville chefen gratta mig och min blivande fru med en middag på ett bra Thaiställe , Ginn Dee, ett mycket litet ställe men också mycket gemytligt och trevligt ställe
 Jag valde anka i röd curry, kanongott, precis den smaken jag har av Thailand, fick mitt ris i formen av ett hjärta. Vid kassan hängde en tavla med tre bilder av det tempel som jag skall besöka i nästa vecka.
 Jippie, mer jävla snö att behöva skyffla undan så att brevbärarjäveln kan peta ner fler räkningar i brevlådan :(
 Någon har beslutat att fräscha upp resecentrum på ett billigt sätt, vet inte vad jag ska säga... bortkastade pengar kommer till mig.
Var in till Uppsala för att växla till mig lite valuta inför resan och fick ett samtal på tåget och ett erbjudande om skjuts hem så jag slank in och tog en öl på Döners 35 spänn för en stor stark. Ha det så gott nu och omfamna våren, vill inte ha snö när jag kommer hem om 2 veckor. Puss och kram på er!

Inga kommentarer: